2011年4月5日 星期二

給自己一個燦爛的微笑

I Have Something In My Pocket
I have something in my pocket; it belongs across my face.
And I keep it very close at hand in a most convenient place.
I know you couldn't guess it if you guess a long, long while.
So I'll take it out and put it on, it's a great big smile.

我身上有樣東西
我身上有樣東西輕拂臉頰
她在我最親近的地方
我知道你無法猜出
所以我將展現- 一個燦爛的笑容

當工作累時給自己一個燦爛的微笑

  在工作職場上,每個人都有不同的壓力源,當工作不順,或面臨挑戰時,該如何面對,這是一個人一生必修的課題,今天看到某些老師的辭職信,當和老師面談時,她告訴我: My maid want to stop this July. She wants to continue study. I can not do the house work. And I'm not complaining about the job . I work no problem, only thing  is the communication with others. I'm not strong.

   其實工作是辛苦的,每個人的壓力源或許不同,但是在成長過程中學習面對挑戰或工作失誤,了解錯誤所在,並解決它。
  在多元文化地區,change  is difficult, so accept diversity in others. Without trying to change them.
  告訴自己,接受現實,接受多元,不用一味想改變他們,憧憬未來,這樣生活才會有樂趣。

每日箴言

A Positive Attitude Gets You to the Top.
積極的態度讓你邁向更高點!

沒有留言:

張貼留言